2 Haziran 2011 Perşembe

karışık problemler

 SORULAR

1-)    5 düzine kalemin önce 4 destesi sonrada 13 tanesi satıldı. Kaç kalem kaldı?
2-)     Bir çiftçinin tavukları günde 13 yumurta yapıyor. Bir haftada kaç yumurta yapar?
3-)     Atatürk’ün ölüm yılının son iki rakamı 3 düzineden kaç fazladır?
4-)    2 deste kalemin bir kısmını kardeşime verdim. 4 tanesini kullandım. 6 kalem kaldı. Kardeşime verdiğim kalem sayısı kaçtır?
5-)    9 sayısının 3 katı 3 desteden kaç eksiktir?
6- )   2 düzine kalemin 4 tanesini kullandım. Kaç kalemim kaldı?
7 )  Sınıfımızda 40 öğrenci vardır. Öğrencilerin yarısından bir fazlası kızdır. Kızların sayısı kaçtır?
8-)    Boya kalemlerimin yarısını kardeşime verdim.8 kalemim kaldı. Kardeşime kaç kalem verdim?
9-)    3 deste tebeşirin 2 düzinesini kullandık. Kaç tebeşirimiz kaldı?
10-)  Bir otobüste 26 yolcu vardı. İlk durakta 7 yolcu indi. 13 yolcu bindi otobüste kaç yolcu oldu?
11-)  Sınıfımızda günde 10 tebeşir kullanılıyor. 5 günde kaç tebeşir kullanılır?
12-)  Hikaye kitaplarımın yarısını kardeşime verdim. Bana 14 kitap kaldığına göre kardeşime kaç kitap verdim?
13-)  Yusuf ile Ömer in yaşlarının toplamı 26 dır Yusuf Ömer’den 2 yaş büyüktür. Yusuf kaç yaşındadır?
14-)  Bir kümesteki tavuklarla horozların toplamı 35 tir. Tavuklar horozlardan 5 tane fazladır. Kaç tavuk vardır?
15-)  Sınıfımızdaki kız öğrencilerin sayısı erkeklerden 7 eksiktir. Kızların sayısı 15 olduğuna göre sınıfımızda kaç öğrenci vardır?
16-)  3 koyun ile 4 horozun ayakları toplamı kaçtır?
17-)  Sema Ayşe’den büyük Esra’dan küçüktür. En küçükleri hangisidir?
18-)  6’nın 5 fazlası hangi sayıdan 7 eksiktir?
19-)  Pınar 11 yaşındadır bahar 2 yaşındadır. Kaç yıl sonra yaşlarının toplamı 17 olur?
20-)  Ben 9 yaşındayım kardeşim benden 4 yaş küçüktür. Yaşlarımızın toplamı kaçtır?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder