2 Haziran 2011 Perşembe

karışık süper problemler


KARIŞIK PROBLEMLER
1)2 yıl sonra 7 yaşında olacağım.Burcu,benim 3 katımdan 8 eksik.İkimizin yaşları toplamı nedir?
2)Her birinde 13 kalem olan 6 kutum vardı.2 düzinesini arkadaşlarıma dağıttım.Kaç kalemim kaldı?
3)Bir manav 84 elmayı 4 kasaya eşit olarak dağıttı.Kasalardan 3 tanesini sattı.Manav kaç elma sattı?
4)56 fındığım vardı.3 düzinesini annemlere verdim.Kalanın 4 katını aldım.Kaç fındık almışım?
5)89 boncuğum var.Her gün 9ar boncuk işlesem bir haftanın sonunda işleyeceğim kaç boncuğum kalır?
6)Birinci gün 10 mekik,ikinci gün birinci günün 2 katından 5 fazla mekik çektim.İki günde kaç mekik çekmişim?
7)Sabah 4,öğle 5,akşam 3 bardak çay içiyorum.6 günde kaç bardak çay içerim?
8)Aslı ile Seher 64 lirayı eşit olarak paylaştı.Aslı,12 lirayı harcadı.Aslının kaç lirası kaldı?
9)Bir bakkalda 12 koli bisküvi,16 koli kraker vardı.Her 4 koli için bir raf ayrılacak.Kaç rafa ihtiyaç vardır?
10)Sıla 88 bilyeyi 8 kişiye eşit olarak paylaştırdı.Bir kişinin kaç bilyesi olur?
11)Haftada 9 sayfa okuyan ablam 99 sayfayı kaç günde okur?
12)7 tabağın her birine 6şar elma koydum.Eğer bunları 2 tabağa eşit olarak paylaştırmak istesem her bir tabakta kaç elma olur?
13)Çekmecemin 1. ve 2. gözlerinin her birinde 7şer atlet,3.,4. ve 5. gözlerinin her birinde 6şar atlet var.Çekmecemde kaç atlet var?
14)Benim 18 kitabım,ablamın benden 12 fazla kitabı var.İkimiz kitaplarımızı birleştirip 8 rafa eşit olarak paylaştırdık.Her bir rafta kaç kitap olur?
15)9 tabağın her birine 4er elma koydum.Eğer bunları 6 tabağa eşit olarak yerleştirmek istesem her bir tabakta kaç elma olur?
16)Adnan 14 yaşında.İlker,Adnanın 2 katından 7 yaş küçük.Sedat ise İlkerden 13 yaş büyük.Sedat kaç yaşındadır?
17)Fatihin 8,Esmanın Fatihten 32 lira fazla parası var.Fatihin parası,Esmanın parasının kaç katı?
18)Deryanın 10,Olcayın 15,Lalenin 23,Şerminin 12 lirası var.Dört arkadaş paralarını birleştirip fiyatları eşit olan 5 kitap aldılar.Her bir kitap kaç liradır?
19)82 sayısının onlar basamağının basamak değeri,birler basamağının sayı değerinin kaç katıdır?
20)Annem haftada 9 saat çalışıyor.Annem 81 saat çalıştığında kaç hafta çalışmış olur?
21)7 horoz,9 koyun,4 ineğin ayak sayıları toplamı kaçtır?
22)Sınıfımızda 18 erkek,26 kız öğrenci var.her 4 öğrenciden bir grup oluşturulacak.Sınıfımızda kaç grup olur?
23)Kaya günde 3 saat,Leyla günde 6 saat çalışıyor.Bir ayda Leyla,Kayadan kaç saat fazla çalışır?
                                                                                                

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder